lunes, 24 de mayo de 2010

FRAGATA EXTREMADURA: DESAPARECE EL DOCUMENTO QUE DEMOSTRABA QUE EL ACCIDENTE SE HUBIERA PODIDO EVITAR

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Neglixencia no accidente da Fragata Extremadura

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O Cabo Primeiro da Armada, José Enrique Dopico Lorenzo, declarou ante o Xuíz Togado Militar da Coruña, que trala explosión da caldeira da Fragata Extremadura en decembro de 2005 na que morreron dous mariños, o documento que demostraba que o accidente "se podía evitar" desapareceu despois de ser entregado aos responsables da Armada que realizaron a investigación interna.



Na declaración prestada onte, 10 de xuño, no marco das dilixencias previas abertas polo Xuíz,
Dopico Lorenzo corroborou así as afirmacións anteriores realizadas polo Cabo Jorge Miguel Gago Chao, quen denunciou a desaparición de documentos que demostraban que o accidente puido ser evitado e que se debeu a unha neglixencia dos responsables da Fragata.

O cabo Dopico Lorenzo declarou onte que tralo sinistro, "tivo no seu poder" a taboíña de análise e tratamento de auga de caldeiras do mes de decembro, e que puido ver como se entregaba aos investigadores da CEVACO, que realizaron a investigación interna. Posteriormente, cando a reclamou para incorporar os datos ao programa informático, xa non foi localizada nin se "puido dispoñer dela en ningún momento".

Na súa declaración, afirmou que tras o accidente puido ver "perfectamente" que esta taboíña da análise da auga, agora desaparecida, recollía niveis de contaminación con valores de 11 e de 12, cando o libro de tratamento de caldeiras recollía que habería que apagar a caldeira ante niveis de contaminación de 2 ou 4.

Así, asegurou que "na súa opinión persoal se puido evitar" o accidente e que o día do sinistro "puido haber unha neglixencia", da que responsabilizou en primeiro lugar ao tenente de navío Pablo Varela, entón xefe de máquinas da Fragata.

O día do falecemento dos dous mariños Francisco Javier Pérez Castrillón e Erik Noval, en decembro de 2005, o tenente de navío foi alertado no seu domicilio dos altos niveis de contaminación que se rexistraban nas caldeiras pero, segundo declarou ante o Xuíz, considerou que "non existía un perigo inminente" e por iso non deu orde de que se parasen as caldeiras. Tampouco acudiu ao buque ata despois do sinistro.

Por outra banda, na declaración realizada durante o día de onte ante o Xuíz, o cabo da Armada asegurou que a planta de vapor da Fragata Extremadura se atopaba en "moi mal estado" e que algunhas obras pendentes dende o ano 2001 se foron atrasando, na súa opinión, debido a que a construción das novas Fragatas da serie F-100,"consumiu moito diñeiro" nesa época.

Comentarios (2)

Nemigo di
é de agradecer que aínda hoxe teñamos xente con integridade que sexa quen de dicir a verdade e non se pregue a intereses corporativistas. Iste é un exemplo de valentía e honradez:

12-06-2008
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Jose Manuel Aracemi di:
Accidente mortal en la Fragata Extremadura
La explosión de una caldera de la Fragata Extremadura en la madrugada del día 19 de diciembre de
2005 se llevó por delante la vida de los militares Francisco Pérez y Erik Noval. El cabo 1º mécánico Jorge Gago ,que esa noche estaba de guardia, avisó hasta la saciedad que esto podía ocurrir. Que la caldera estaba dando signos inequívocos de que iba a estallar ( entre ellos alta contaminación de cloro en el agua del sistema).

La Armada, lejos de apoyar a las familias de los fallecidos, ha levantado un férreo muro para que no se conozca la verdad de unos hechos que las han conducido a la situación más terrible en la vida de una persona: la muerte de un hijo. Como prueba de esto han abierto un expediente disciplinario al Cabo 1º Gago para que ingrese en una prisión militar y poder acallarlo.

Hasta tal punto han llegado las amenazas y coacciones a este mecánico de la Armada que se ha visto obligado a denunciar en comisaría a sus propios mandos incluido un comandante médico.

Debemos saber que pasó realmente aquel fatídico día y restaurar la memoria de estos militares que han entregado todo lo que tenían , hasta su vida, por la Patria , a pesar de que a alguno todavía no le parezca suficiente. No solo para depurar responsabilidades, que también , sino para corregir errores que se hayan producido y que en el futuro no tengamos que lamentar un nuevo accidente y nuevas víctimas.

Es de justicia parar el expediente disciplinario y realizar una investigación seria. Y que no sigan manchando la imagen de una Institución cuya dignidad se mantiene bien alta gracias a personas como Francisco Pérez , Erik Noval y Jorge Gago.

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