martes, 6 de marzo de 2012

16 - ESTA EN CATALÁN PERO SE ENTIENDE. CATALUÑA Y SU BOBRE POLÍTICA ALIMENTICIA



http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=3693644600973564161#editor/target=post;postID=6596818711889017033 

Pere - Domingo, 19 de junio de 2011 a las 20:30
El Sr Pelegrí, com la gran majoria de polítics, demostra ser un inepte. Aquest tipus d’afirmacions no poden sortir mai de la boca d’un polític.
Jo ja fa quatre anys que he deixat de veure vins de la Rioja. Simplement els he substituït per vins del Priorat, del Segre i del Penedès. No tinc res en contra de la bona gent de la Rioja però prefereixo donar els diners als pagesos i cooperatives de Catalunya. Els seus vins són igual de bons, encara que lleugerament més cars que els d’altres zones d’Espanya.
Això no vol dir que jo faci un boicot als viticultors de la Rioja. Simplement, procuro consumir el productes de la meva terra sempre i quan aquests tinguin la qualitat suficient. A més a més també es tracta d’un consum més responsable des d’un punt de vista ecològic. En aquest sentit si que faig una crida a no consumir vins que han d’arribar des de l’altra punta del món com ara Xile, Australia o Sudáfrica, fins i tot si aquests són de les bodegues Torres. Això si que és una autèntica animalada!
Altres productes que he deixat de consumir però simplement perquè els que es produeixen en la meva terra són molt millors:
- els musclos de Galicia. Molt millors, més petits i més gustosos els del Delta de l’Ebre
- les anxoves de Cantabria. Infinitament millors i més ben preparades les de l’Escala.
- oli de Jaen. L’he substituit per oli de Siurana.
No tinc cap problema en consumir altres productes espanyols, sempre que aquests siguin de qualitat, com per exemple:
- el pernil de Guijuelo de Salamanca (boníssim!)
He d’admetre que quan a Espanya van fer el boicot al Cava, jo per no ser menys, vaig deixar de comprar jo pernil de Guijuelo i vaig estar comprant durant una bona temporada Pernil de Parma (Itàlia). S’ha de reconèixer que és molt millor el pernil de Salamanca que el Prosciutto di Parma. Actualment torno a consumir sense cap mena de problema pernil espanyol i ho faig ben a gust i sense cap càrrec de consciència. També hi ha bona gent a les Espanyes!

No hay comentarios: